اگر رضا درویش و هیأت‌ مدیره پرسپولیس عقب ننشینند و برای دقایقی قوانین را مطالعه کنند، به این نتیجه می‌رسند که به لحاظ قانونی برگ برنده دست آنهاست.

گل محمدی

به گزارش همشهری آنلاین باز هم یک اتفاق تکراری و بهتر بگوییم لوث. یحیی گل‌محمدی برای چندمین بار طی یک سال اخیر تمرینات را تحریم کرده، از اردوی پرسپولیس جدا شده و به عبارتی دیگر مدیران را تهدید به استعفا و پایان همکاری کرده. او در این مدت، نه تنها به جلسه با مدیران پرسپولیس نرفت بلکه از ایران هم خارج شد و یکی دو روز را در امارات سپری کرد تا اوضاع پرسپولیس آشفته‌تر از آن چیزی شود که پیش‌بینی می‌شد.

مدیران پرسپولیس اما با بازخوانی قوانین نقل و انتقالات می‌توانند برگ برنده خود را رو کنند. در شرایطی که گفته می‌شود یحیی گل‌محمدی حق فسخ یکطرفه قراردادش را دارد، این امکان برای او مهیا نیست. بر اساس قوانین جدید، تنها در صورتی نوتیس یا اخطار مورد قبول قرار می‌گیرد که یک بازیکن یا مربی در چهار ماه قبل حتی یک ریال دریافتی نداشته باشد.

برای یحیی گل‌محمدی اما این موضوع صدق نمی‌کند. او 20 درصد از قرارداد این فصل خود را دریافت کرده و بر اساس قانون نمی‌تواند قراردادش را یکطرفه فسخ کند یا به باشگاه نوتیس بدهد. ضمن اینکه در صورت ارسال نوتیس، باشگاه 10 روز فرصت دارد تا حق و حقوق مربی را پرداخت کند. اگر 10 روز گذشت و خبری از نوتیس نشد، آنوقت مربی باید قراردادش را فسخ کند. در غیر این صورت مربی نمی‌تواند نوتیس خود را مشمول زمان کرده و منتظر فرصتی دیگر باشد تا باشگاه را تحت فشار قرار بدهد.

حالا یک موضوع دیگر. حتی اگر نوتیس یحیی گل‌محمدی درست هم باشد که نیست، او 10 روز مهلت دارد تا قراردادش را یکطرفه فسخ کند که البته این اتفاق هم تا امروز نیفتاده و با پیشینه‌ای که از سرمربی پرسپولیس سراغ داریم، رخ نخواهد داد. او اگر در پایان این 10 روز قراردادش را فسخ کند، طبق قوانین جدید از مربیگری در این فصل محروم می‌شود و نمی‌تواند هدایت تیمی دیگر را بر عهده بگیرد.

دست برنده در اختیار باشگاه پرسپولیس است. آنها می‌توانند مقابل مواضع همیشگی و البته تکراری سرمربی تیم‌شان کوتاه نیایند و با او با زبان قانون صحبت کنند. آن‌وقت است که گل‌محمدی هم مجبور به عقب‌نشینی از خواسته‌های خود می‌شود و دیگر پرسپولیس را به حال خود رها نمی‌کند. البته این را هم باید در نظر گرفت که دریافت حق و حقوق معوقه، خواسته بحق گل‌محمدی و تمام مربیان و بازیکنان فوتبال ایران است اما این هم ساز و کاری دارد که یحیی آن را هرگز رعایت نکرده است.

گل‌محمدی همیشه با تهدید خواسته‌های خود را مطرح کرده و این بار هم چنین برنامه‌ای در سر دارد. البته اگر رضا درویش و هیأت‌ مدیره پرسپولیس عقب ننشینند و برای دقایقی قوانین را مطالعه کنند، به این نتیجه می‌رسند که به لحاظ قانونی برگ برنده دست آنها است و یحیی حتی بدون برگزاری جلسه با هیأت‌مدیره هم باید به تمرینات پرسپولیس برگردد و تیم را برای حضوری موفق در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا آماده کند. اتفاقی که احتمالاً شاهد آن خواهیم بود و گل‌محمدی مثل همیشه به اردوی پرسپولیس برخواهد گشت. در غیر این صورت تا پایان فصل نمی‌تواند فعالیتی در لیگ برتر داشته باشد.

کد خبر 796791

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • IR ۰۸:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۲
    12 15
    هرچه زودتر این ... را بگدارند برود گندش را درآورده است فرت و فرت قهر میکند دوسال پیش هم خودش باعث شد پرسپولیس قهرمان نشود از بسکی قهر و آشتی کرد ...
    • FR ۰۲:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
      0 0
      سلبریتیهای نون به نرخ روز خور
  • امانی IR ۰۹:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۲
    14 8
    انصافا جناب یحیی گل محمدی مربی دارای ایده و تفکری نیست اگر پرسپولیس این چندوقت قهرمان میشه بلحاظ داشتن مهرهای بسیار خوب درسطح اول فوتبال کشور است یکی از عادات بسیار بد ایشان نوعی لجبازی کودکانه با بعضی بازیکنان هست که نمونه های آن بسیار است مثلا گیورگی گولسیانی که الحق یکی از پایه های دفاعی محکم والبته گل زن تیم در لیگ سال قبل بود و یکهو یحیی گل محمدی اورا نیمکت نشین کرد و همینطور وحدت حنانوف که هروقت به بازی گرفته شده بازیکن خوبی بوده ششدانگ بازی کرده اما می بینیم دانیال اسماعیلی فرد که طی بازی فراز و نشیب های زیادی داره درهربازی روی یک روال نیست درکل مسابقات به بازی گرفته میشه بهرصورت مسخره تر از جناب گل محمدی مدیرعامل وهییت مدیره تیم پرسپولیس هست که خودشان را بازیچه دست ایشان کرده اند
  • IR ۰۹:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۲
    10 6
    این مربی ... فک کرده کی هست که بخاطر نام پرپولیس و بازیکنای خوبی که داره به اینجا رسیده ... شئه هر روز معترضه. ... پول های میلیاردی بیتامل را می گیرند طلبکار هم هستند. بخدا این پولهای میلیاردی بیات امال را اگه به ورزای دیگه مثل کشتی یا وزنه برداری یا ورزشاهای بانوان اختصاص بدن کلی مدال تو المپیک و تورنمنت های دیگه کسب می کنن . اخه این فوتبال تا حالا چه سودی به کشور داشته است که اینقدر پول خرج میشه.فقط موقع پول گرفتن حرفه ای هستن بخدا خیلی از این بازی کنا ی فوتبال استپ ساده را بلد نیستن. ...
  • ایرانی IR ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۲
    9 3
    چرا اینقدر ناز این بابا را می کشند؟ او باید بداند پرسپولیس او را بزرگ کرده وهمیشه خودش را بدهکار بداند، حیف این تیم بزرگ که افراد کوتوله سرمربی آن شوند
  • IR ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۲
    10 9
    با سلام اقای گل محمدی تاثیری در حد ۱۰درصد در قهرمانیهای پرسپولیس طی این سالها داشته ،۳۰درصد هم نقش بازیکنان ومابقی هم سهم کمیته داوران وفدراسیون واخیرا خصوصی سازی.همین امسال اگر جدول واقعی و ورزشی لیگ تهیه واعلام شود پرسپولیس در رده یازدهم جدول هست.اینها واقعیاتی غیر قابل کتمان هستند حالا هرکسی میخواهد باور کند ویا قبول حق برایش مشکل باشد.
    • بنده خدا IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۲
      15 6
      حرف حساب، کتاب نداره، واقعا به حق گفتین، یه بررسی اجمالی که بکنین، بیشترین تاثیر در قهرمانی های اخیر پرسپولیس، فقط و فقط داورها و فدراسیون بوده نه مربی و بازیکن ها، پس پرسپولیسی های عزیز زیاد نگران بودن یا نبودن آقا یحیی نباشید، بچسبید به داورها و فدراسیون
    • اسلم بلوچ IR ۰۱:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
      0 0
      عجب آدم کوته فکری هستی اگر یک نگاه به جدول اصلی لیگ هم بیندازی بازم هم پرسپولیس صدر خواهد بود و تیم استقلال در کنار شمس آذر و فولاد میبینی ۳امتیاز بازی با ملوان که کرنری که یارو توپ به هوا زد کرنر گرفته شد گل شد و پنالتی ملوان که باید تکرار میشد و در ریباند دوباره پنالتی شد و قبل از سوت حسینی جلو آمده بود و بازی با استقلال اهواز که هم گل کامل در شرایط آفساید زده شد و هم پنالتی رقیب گرفته نشد و ۳ امتیاز دیگه به حساب سوگلی واریز شد و به ناحق یک امتیاز از پرسپولیس کسر شد تا استقلال به صدر برسه اشتباهات داوری بازی پرسپولیس در بازی ذوب آهن بود که باید می باخت و مساوی شد یک امتیاز حالا هم بالفرض اگه بازی با گل گهر گل میشد پنالتی مسلم روی عمری گرفته نشد و به نوعی داور اشتباه خودش جبران کرد و حق به حق دار رسید متاسفانه شماها انقدر کوتاه فکر میکنید که فقط اشتباهات دیگران را میبینید و خود را مدینه فاضله ای میدانید بدون کوچکترین ایرادی اگه اشتباه داوری بوده برای تیم شما شیش امتیاز به خزانه باشگاه واریز شده ولی متاسفانه صدا وسیما هم پشت شما هست و ما ندیدیم اشتباهات داوری استقلال این گونه موشکافی
  • IR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۲
    9 5
    گل محمدی بیش از حد خودش را بزرگ می داند.عمو تواز پرسپولیس بزرکتر نیستی. بهترهست هرچه زودتر برود. پرسپولیس عاشق می خواهد اگرنوبتی هم باشد جای امثال فرشاد آقای گل وتارتار و مطهری و... هست .
  • IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۲
    3 0
    باید این دندان پوسیده کنده بشه خیلی سخت پرسپولیس بازیاشو میبره حتی با تیم‌های ضعیف
  • خالقی IR ۱۷:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۲
    2 0
    ناز زیادی خریدن همین میشه
  • بهمن حسین پور US ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۲
    1 1
    اگر یحیا از پرسپولیس جدا شود این تیم بزرگ در 10 سال آینده هم یک جام نخواهدگرفت مگر اینکه تنها جانشینش برانکوی کبیر باشد